AstanCarpet

قالیشویی در ایام کرونا چگونه است؟ هر آنچه باید در این زمینه بدانید

قالیشویی در ایام کرونا چگونه است؟ هر آنچه باید در این زمینه بدانید

از بین بردن ویروس های فرش

مقدمه

قالیشویی در ایام کرونا چگونه انجام می‌شود و چه نکاتی را در این باره باید رعایت کرد؟ بسیاری از مردم به دلیل وجود ویروس کرونا خیلی وقت است که فرش‌های خود را نشسته‌اند و فرش‌ها کثیف و آلوده شده است. با گذشت چند ماه از آغاز شیوع کرونا، برخی افراد می‌خواهند که این شرایط را تغییر دهند و تصمیم دارند فرش‌ها را برای شست و شو به یک قالیشویی مطمئن بسپارند.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از قالیشویی‌ها در ایام کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و بدون رعایت موارد بهداشتی به شست و شوی فرش یا سایر امور مرتبط بپردازند. بنابراین قبل از اینکه فرش را برای شست و شو به قالیشویی تحویل دهید، بهتر است در ابتدا کمی درباره آن قالیشویی پرس و جو کنید تا ببینید سابقه قبلی قالیشویی چگونه است و در شرایط کرونا چه تمهیداتی را ارائه می‌دهد و به طور کلی آیا مشتریان از خدمات قبلی قالیشویی مورد نظر، راضی بوده‌اند یا خیر؛ زیرا قطعا یکی از نشانه‌های رعایت این پروتکل‌ها در شرایط کنونی، خدمات با کیفیت قبلی یک قالیشویی است.

شرایط قالیشویی در ایام کرونا چگونه است؟

قالیشویی در ایام کرونا تفاوت‌هایی با قالیشویی در ایام عادی دارد. در ادامه برخی از نکاتی را که در این زمینه باید بدانید، مطرح خواهیم کرد.

استفاده از مواد شوینده کافی و مناسب

همانطور که می‌دانید کرونا یک ویروس جان سخت است که فقط با مواد تمیزکننده و ضد عفونی کننده مناسب از بین می‌رود. پس این امکان وجود دارد که این ویروس با شست و شوی نامناسب بر روی فرش‌های شما باقی بماند و شما را گرفتار کند، بنابراین در این ایام سعی کنید فرش خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

استفاده از مواد شوینده که به بافت فرش آسیب نرساند نیز بسیار مهم است. پیشنهاد می‌شود که از قبل به قالیشویی بگویید که از مواد شیمیایی مناسب برای شست و شوی فرش استفاده کند تا بافت فرش آسیب نبیند. ماده شوینده هم باید برای استریل کردن فرش کافی و مناسب باشد و هم به حدی استفاده نشود که باعث آسیب‌رسیدن به کیفیت فرش شود.

حمل و نقل فرش

در نظر داشته باشید که برای سلامت طرفین، کارکنان قالیشویی باید در زمان مراجعه به منزل شما ماسک بپوشند تا برای حمل کردن فرش‌ها، امنیت در برابر ویروس کامل باشد. یکی از کارهایی که در حمل فرش تا قالیشویی بسیار مهم است، تمیز بودن خودروی حامل فرش است. همچنین بهتر است گفتگو با کارکنان قالیشویی در منزل نباشد و فرش خیلی سریع جمع‌آوری شود و فاصله ایمن بین شما و کارکنان قالیشویی رعایت شود. به طور کلی قالیشویی در ایام کرونا باید به صورتی باشد که فرش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سمت قالیشویی برود تا از مبتلا شدن افراد مختلف به بیماری جلوگیری شود و به همین شکل نیز به منزل شما بازگردد.

شست و شو با دستگاه‌های اتوماتیک

قالیشویی در ایام کرونا اصول و نکاتی دارد نیز در زمینه نحوه شستن فرش دارد که باید رعایت شوند. یکی از این نکات استفاده از ماشین‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شست و شو است که دخالت دست را در شستن فرش به حداقل میرساند. بدین شکل کمترین فرآیند انسانی در شست و شو دخیل است و فرش‌ها از انتقال ویروس در امان خواهند بود. این روزها اغلب قالیشویی‌های معتبر از جمله قالیشویی آستان در مشهد، از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای شستشوی فرش استفاده می‌کنند که دخالت عامل انسانی در این مرحله را به حداقل می‌رساند.

خشک کردن فرش

بعد از اینکه شست و شوی فرش به پایان رسید و فرش تمیز شد، نوبت به خشک کردن آن می‌رسد. برخی از قالیشویی‌ها برای اینکه فرش شما به صورت طبیعی خشک شود آن را جلوی نور آفتاب قرار می‌دهند تا با استفاده از گرمای آفتاب خشک شود. برخی دیگر از قالیشویی‌ها از دستگاه‌های خشک‌کن استفاده می‌کنند که این کار در این دستگاه‌ها خیلی سریع انجام می‌شود. در هر دو روش، بهتر است پس از خشک‌شدن فرش و پیش از حمل، یک مرحله استریل کردن بر روی فرش‌ها انجام شود تا اگر ویروسی باقیمانده باشد، از بین برود.

نکاتی که شما باید رعایت کنید

شستن فرش در قالیشویی در ایام کرونا نیز امکانپذیر است ولی شرط و شروطی دارد. اگر قصد دارید فرش خود را برای شست و شو به قالیشویی تحویل دهید، باید نکاتی که در ادامه به شما می‌گوییم را رعایت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

  • سعی کنید قبل از تحویل فرش به قالیشویی، شرایط استریل‌کردن فرش را با مسئولین قالیشویی در میان بگذارید و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطمئن شوید.
  • در زمان تحویل گرفتن و یا تحویل دادن فرش‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و کارکنان قالیشویی رعایت کنید.
  • به نحوه تحویل‌گرفتن فرش توسط کارکنان قالیشویی دقت کنید و اگر در زمان تحویل گرفتن فرش از شما ماسک به همراه نداشتند، به آنها تذکر دهید.
  • پس از اینکه قالی به شما تحویل داده شد، آن را یک مرتبه در منزل با استفاده از مواد مناسب و غیر مخرب، استریل کنید و سپس پهن کنید تا خیالتان از بابت پاکیزگی فرش راحت شود.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با چگونگی قالیشویی در ایام کرونا آشنا کردیم. سعی کنید که قبل از تحویل دادن فرش به قالیشویی از اعتبار آن مطلع شوید تا در ادامه کار مشکلی برای شما پیش نیاید. توجه داشته باشید که ترس بیش از اندازه از کرونا، باعث می‌شود که بسیاری از کارها به تعویق بیافتند و اغلب اموری که در دوران پیش از کرونا انجام می‌گرفت، در شرایط کرونا نیز با دقت و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی قابل انجام است و قالیشویی نیز از این امر مستثنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email