AstanCarpet

تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی – چگونه از فرش در چیدمان خانه استفاده کنیم؟

تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی – چگونه از فرش در چیدمان خانه استفاده کنیم؟

جادوی فرش در دکوراسیون

اگر علاقه دارید درمورد نحوه استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان فرش و همینطور انتخاب رنگها بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

فرش طلسم زیبایی خانه شماست | ایوان کسری را با حضورش زینت بخشید تا میان دنیای فانی و بهشت برین درگاهی باشد و به همان بهای زیبایی در جهان درخشید، و تا کنون در صدر کاربردی ترین تزئینات خانه قرار گرفته است. فرش؛ هنر دست و زبردستی انگشتان هنرمندی است که رج می‌زند تار و پود رنگ‌ها را و از میان آن طرحی در شأن خانه ما می‌سازد. لیکن مهم‌ترین بخش پس از زحمات او؛ سلیقه و نگاه ماست که کدام یک از این فرش‌ها می‌تواند موهبتی در خور شأن خانه‌ی ما باشد؟!

بی‌شک استفاده از فرش راهی آسان برای روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی است بنابراین می‌توانیم با نکات مهم در رابطه با انتخاب نوع فرش متناسب با فضایی که داریم آشنا شویم تا دکوراسیون داخلی جذاب‌تری داشته باشیم.

اندازه فرش

بسیاری معتقد و علاقه‌مند هستند تا سرتاسر خانه‌شان را با فرش پر کنند یا بلعکس در خانه‌های با مساحت بالا از فرش کوچک استفاده کنند ولی آیا این انتخاب راهی درست است؟ به چند دلیل اعم از قیمت، زیبایی، تناسب رنگ، چرخش نگاه و… این نظر را کنار گذاشته و از زینت بخش‌های دیگری در جای خالی خانه استفاده کنید. انتخاب اندازه متناسب فرش در دکوراسیون داخلی هر فضایی بسیار اهمیت دارد چراکه به تنهایی میتواند باعث زیباتر شدن فضا و یا ایجاد جلوه ای نامتناسب شود.

به راحتی می‌توانید به جای فرش بزرگ در یک محیط کوچک از دیگر پوشش‌ها همچون پارکت، موکت، سرامیک‌های طرح دار و… استفاده کنید و با همین نکته کوچک دو سطح متفاوت را در کف خانه ایجاد کنید. بهتر است برخی از فضاهای خانه خود مانند لبه دیوارها را خالی نگه دارید چراکه وجود فضای خالی مناسب ، سبب بزرگ تر و زیباتر شدن خانه تان خواهد شد.
همچنین اندازه فرش بایستی در حدی باشد که حداقل پایه‌های جلویی مبل روی آن قرار گیرد. که با دقت به همین مسئله شما به پاهای خود و مهمان‌هایتان نیز اهمیت می‌دهید و گرما و حس زندگی را در قلب دومتان جاری می‌سازید.

طرح فرش

با وجود طرح‌های یکی از یکی زیباتر، انتخاب یک طرح متناسب با سلیقه و چیدمان خانه ما کاری سخت است و هرچقدر هم بیشتر در دنیای فرش‌ها بگردیم این مقوله بزرگ‌تر می‌شود. اما فقط با یک کلیک ساده در اینترنت می‌توانید انواع طرح‌های فرش ایرانی از خزر تا خلیج فارس را ببینید و محدوده سلیقه خودتان را بشناسید با این کار حالا انتخابتان تقریبا ساده‌تر می‌شود چون مثلا می‌دانید که فرش بوته جقه همیشه در نگاه شما زیباتر نمود می‌کرده است و ترجیح می‌دهید خانه را با چنین فرشی مزئین کنید.

اما اگر حتی با این عمل هم به نتیجه قطعی نمی‌رسید ما به شما چند پیشنهاد کوچک می‌دهیم:

مهمترین نکته در انتخاب فرش تناسب آن با دیگر تزئینات خانه اعم از مبلمان، بوفه‌ها و غیره است. اگر شما فردی هستید که به تزئینات ریز و ظریف علاقه دارید و ترجیح می‌دهید هر تکه از خانه‌تان را با وسیله‌ای مزئین کنید، بنابراین سراغ فرش‌هایی با طرح شلوغ و ریزه کاری نروید بهترین انتخاب برای شما فرش‌هایی با یک الگوی تکرار شونده است، همچون فرش‌های خشتی است.

اما اگر برخلاف صحبت پیشین فردی مینیمال و علاقه‌مند به ساده گرایی در تزئینات خانه هستید؛ یک فرش پر از طرح و به قول معروف باغ بهشتی جلوه زیباتری به خانه شما می‌دهد چرا که این تضاد باعث حرکت چشم در محیط خانه می‌شود.

رنگ فرش

بی‌شک بایستی این بخش را در ابتدای مطلبمان قرار می‌دادیم چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است اما اجازه دادیم ابتدا با مسائل دیگر آشنا شوید و سپس شما را با جذاب‌ترین بخش روبرو کنیم. جادوی رنگ‌های فرش در دکوراسیون، غیرقابل وصف و جدا نشدنی از زیبا جلوه دادن یک محیط است.

شما به فصل‌ها دقت کنید به بهاری که رنگ‌های آرام و ملیح در خود جای داده است؛ به صورتی‌ها و سبزهای روشن که میان آبی آسمان و خاکی زمین آرامش را به ما می‌بخشد یا به پاییز که مشهور به پادشاه فصل‌هاست بنگرید. رنگ‌های گرم این فصل تب و تاب ما را بالا می‌برد، زرد، نارنجی و قرمز را در آبی آسمان به خاطر آورید. حالا در انتخاب و نگاهتان تغییری حس نکردید؟ دلتان نمی‌خواهید از این تکرار چند رنگ عادی در فرش از قدیم تا به امروز خلاص شوید؟ دلتان نمی‌خواهد رنگی به زمین خانه‌تان هدیه کنید که با خودش انرژی‌آور و نشاط آور باشد؟

پیشنهاد می‌کنم در انتخاب رنگ از ریسک کردن نترسید اما به چند نکته دقت کنید؛ قرار نیست همه وسایل خانه همرنگ هم باشد گاهی می‌توانیم از تضاد رنگ‌ها استفاده کنیم، علی‌الخصوص برای فرش استفاده از رنگ مکمل را به شما پیشنهاد می‌کنم که با خواندن چند مقاله ساده در اینترنت می‌توانید با مقوله رنگ‌ها و رنگ مکمل بیشتر آشنا شوید.

اما به خاطر بسپارید؛ برای تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی، استفاده از رنگهای مکمل روش بسیار مناسبی برای زیبا تر کردن فضا است، برای این منظور می توانید بعد از انتخاب فرش مورد نظرتان سایر وسایل مانند کوسن های مبلمان و یا پرده را با رنگ های مکمل آن تهیه نمایید.

در پایان و برای حسن ختام بایستی به شما بگوییم که از تجربه‌های جدید نترسید و خانه‌تان را همیشه با سلیقه خودتان بسازید تا با همین تفاوت خانه‌ای برگزیده داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email