AstanCarpet

بهترین قالیشویی در مشهد را چطور پیدا کنیم؟

بهترین قالیشویی در مشهد را چطور پیدا کنیم؟

بهترین قالیشویی در مشهد

یکی از دغدغه های اصلی خانه دار های مشهدی و بطور کل خانه دار های ایرانی، یافتن شماره تلفن بهترین قالیشویی مشهد برای شستن فرش های عزیزشان است.

در این مقاله به شما می‌گوییم یک قالیشویی خوب چه ویژگی هایی دارد.به همان اندازه که قالی و فرش های ایرانی مشهورند، حساسیت بانوان و آقایان ایرانی برای نگهداری از این بافته های هنری نیز دو چندان است.

چه خانه تان را با فرش های دستباف اصیل ایرانی تزیین کرده باشید، یا فرش های ماشینی.حداقل سالی یک بار احتیاج دارید، تا این کفپوش های رنگارنگ که کم از تابلوهای هنری ندارند را بشویید!

شستن فرش به روش سنتی

شستن فرش به روش سنتی در ایران

معمولا ایرانی ها هر ساله قبل از عید نوروز اقدام به نونوار کردن خود و خانه شان می کنند. این سنت از دیرباز بوده و هنوز هم هست، چیزی که تغییر کرده روش شستشوی فرش ها است،که دیگر به آن سبک و سیاق قدیم و سنتی انجام نمی شود. روش که مادربزرگ های امروزی با آن خاطره ها دارند.

در روزگار امروزی که از خانه های ویلایی با حوض و فواره خبری نیست. دیگر شستن فرش به روش سنتی به رویا بدل شده. اما صنعتی شدن شستشوی فرش و ظهور قالیشویی ها چندان هم بد نبود. چرا که این کار را اصولی تر انجام می دهند و هم فرش ها تمیز تر می شوند و آقایان استرس پهن کردن فرش روی پشت بام را ندارند.

دغدغه خانم های امروزی برای شستن فرش با کدبانوهای قدیمی، زمین تا آسمان فرق دارند. آنها از اول اسفند ماه دنبال چرتکه، شوینده و یک روز آفتابی بودند، اینها دنبال بهترین قالیشویی شهر برای سپردن فرشهای کثیف!

ویژگی های بهترین قالیشویی را بشناسید!

روش های دیگری هم وجود دارند، که ادعا دارند می توانند بدون تکان دادن فرش از جایش آن را تمیز می کنند. مثل شستن فرش با شوینده ها و …، این شیوه ها کیفیت یک شستشوی کامل را ندارند و پس از مدتی دوباره همان گرد و خاک هایی که در تار و پود فرش پنهان شده اند، دوباره خودنمایی می کنند. بهترین شیوه سپردن آنها به قالیشویی است. اما مسئله اصلی این است، که چطور بهترین قالیشویی منطقه یا شهر را بیابیم؟

بهترین قالیشویی

قالیشویی قانونی و مجاز در مشهد

احتمالا فکر می کنید که یافتن یک قالیشویی کار چندان سختی نیست؛ چرا که آگهی های روزنامه، دیوار های شهر، پشت وانت ها و بسیاری از مکان های دیگر پر است، از تبلیغ قالیشویی! کافیست تلفن را برداریم و به آنها زنگ بزنیم. دست نگه دارید! اگر دنبال بهترین قالیشویی هستید، بهتر است ابتدا مجاز بودن آن را بررسی کنید.

بد نیست بدانید یک قالیشویی مجاز و قانونی مجوز های لازم برای این کار را دارد. و زیر نظر اتحادیه و صنف مربوطه مشغول به کار است. این یعنی قیمت ها منصفانه و قانونی هستند، همچنین در قبال دریافت فرش و تحویل به موقع و بسیاری مسائل دیگر تعهدکاری دارند.

در یک قالیشویی معتبر فرش های دستباف و فرش های ماشینی به روش های مختلفی شسته می شوند، همچنین در صورت نیاز، تعمیرات فرش نیز صورت می گیرد. برای اینکه متوجه شوید یک قالیشویی مجاز است یا نه، کافیست به وب سایت صنف مربوطه مراجعه کنید. و از جزئیات بیشتر و چند و چون ماجرا آگاه شوید.

صورت حساب قالیشویی چه می گوید؟

زمانی که می خواهید فرش های تان را تحویل قالیشویی دهید، معمولا صورتحساب یا برگه رسید مشتری را دریافت می کنید، که در آن مسائلی ذکر شده اند. به دقت همه بندها را بخوانید و در صورت تایید آن را امضا کنید و فرشها را تحویل دهید. اگر بندی با مضمون مسئولیت خسارت های احتمالی به عهده مشتری است را دیدید، به سادگی از کنار آن نگذرید.

امکان دارد فرش شما یک فرش دستباف و نفیس باشد، در حین کار مشکلی ایجاد شود؛ آیا این موضوع را می توانید بپذیرید و دریافت خسارت نکنید؟ معمولا قالیشویی های معتبر امکان بیمه کردن فرشهای با ارزش را ایجاد کرده اند.

می توانید از این ویژگی بهره ببرید و با بیمه کردن فرشتان از خسارات احتمالی خرسند باشید. شما ممکن است با خواندن توافقنامه به مورد مشکوکی برخورد کنید. بهتر است کمی بیشتر تحقیق کنید تا بهترین قالیشویی شهر را بیابید. نزدیک ترین ها بهترین گزینه نیستند! یکی از مزیت های قالیشویی های معتبر، تضمین کردن کارشان است.

همان کاری که ما در قالیشویی آستان در شهر مشهد انجام میدهیم. ضمانت شستشوی فرش دقیقا برای همین منظور طراحی شده است. این ضمانتنامه می گوید که اگر مشتری پس از تحویل فرش دریابد که فرش به درستی شسته نشده یا آسیب دیده. قالیشویی بدون دریافت هزینه اضافی مجددا آن را بشوید یا آنکه تعمیر کند.

قیمت ها را بررسی کنید!

هرچقدر هم کار یک قالیشویی درست باشد، و به دستگاه های پیشرفته ای مجهز باشد، باید از قیمت هایی که اتحادیه مشخص کرده است فراتر نرود. معمولا برای شستن هر متر مربع از فرش، قیمتی مشخص شده که این نرخ برای فرشهای مختلف متفاوت است.

چنانچه قیمت های قالیشویی به میزان قابل توجهی بیشتر از نرخ اتحادیه بود، بهتر است کمی کنجکاوتر شوید. و از طریق اتحادیه، جزئیات قیمت قالیشویی در مشهد را جویا شوید. قرار نیست هزینه نوین سازی تجهیزات قالیشویی از جیب مشتری در بیاید! برخی با شعار اینکه تجهیزات ما به روز هستند هزینه بیشتری دریافت می کنند، که اصلا منصفانه نیست. این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت شستشوی برخی از فرش های نفیس توافقی است و تعرفه ثابتی در مورد آنها وجود ندارد.

تعمیر و خدمات جانبی فرش

گاهی نیاز دارید تا علاوه بر شستشوی فرش، تعمیراتی هم روی آن صورت گیرد. اینجاست که باید دنبال قالیشویی باشید که خدمات اضافی و تعمیرات فرش هم ارائه دهد.

نگران نباشید! در قالیشویی  آستان در شهر مشهد، ما چنین خدماتی را هم ارائه میدهیم. ترمیم رنگ، رفو، ریشه بافی برخی از خدماتی هستند، که امکان دارد به آنها نیاز پیدا کنید.

وقت شناسی و تعهد قالیشویی

وقت شناسی مورد دیگری است که انتظار میرود تا یک قالیشویی خوب آن را رعایت کند. معمولا در فصل هایی که همه در حال نونوار کردن خانه هایشان هستند، قالیشوییها سرشان شلوغ تر است.

اینکه مامور دریافت فرش در مدت زمان کوتاهی بیاید و در زمان مشخص شده فرش را برای تحویل بیاورد نکته مهمی است.  حواستان باشد که در هنگام تحویل فرش، بهتر است شماآن را پهن کنید و سالم بودن آن را تایید کنید.

با تجربه ترین قالیشویی در مشهد

سخن پایانی

برخی از شرکت های نا معتبر با شعار های تبلیغاتی دروغین و وسوسه کننده سعی دارند تا به هر قیمتی بازاریابی کنند. اینکه چقدر کارشان درست است را می توانید توسط معیارهایی که در این نوشته به آنها اشاره شد بسنجید.

به طور کلی قالیشویی هایی که به صورت قانونی و رسمی عضو اتحادیه قالیشویی های مشهد هستند، تعهد کاری دارند. ضمانت شستشو ارائه می دهند، خدمات جانبی و تعرفه های تایید شده و رسمی دارند. شرکت هایی که چنین خصوصیاتی دارند، جزو بهترین قالیشویی های شهر شما هستند.

شما چه معیارهایی در انتخاب قالیشویی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email