AstanCarpet

خدمات تعمیر فرش در مشهد را چطور و کجا دریافت کنیم؟

خدمات تعمیر فرش در مشهد را چطور و کجا دریافت کنیم؟

تعمیر فرش در مشهد

قالیشویی آستان علاوه بر شستشوی فرش، خدمات تعمیر فرش در مشهد را نیز به بهترین شکل ارائه می دهد. در این نوشته به شما خواهیم گفت؛ چطور به این خدمات دست یابید.

از آنجایی که ممکن است هر اتفاق غیر منتظره ای مثل پارگی، سوختگی یا لکه دار شدن برای هر فرشی رخ دهد. همواره نیاز  جامعه به خدمات تعمیر فرش احساس می شود. قالیشویی آستان سالهاست که به شهروندان مشهدی چنین خدماتی ارائه می دهد.

خدمات رفو، ریشه بافی، رفع سوختگی فرش، رفع پوسیدگی فرش، رنگ برداری و لکه برداری، ترمیم بافت و طرح و رنگ فرش از جمله خدماتی هستند، که می توانید برای دریافت آنها با قالیشویی آستان در مشهد تماس بگیرید.

در ادامه با توضیحی مختصر برخی به برخی از خدمات این مجموعه اشاره خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت شستشوی فرش ماشینی و دستباف در مشهد

رفوگری فرش در مشهد

رفوگری فرش یکی از نیازهای اساسی جامعه ایرانی است، چرا که هیچ خانواده ایرانی نیست که با فرش سروکار نداشته باشد. و کمتر فرشی وجود دارد که در گذر سالها به آن آسیبی نرسد! تعمیر انواع صدمات فرش توسط هنر رفوگری فرش صورت می گیرد. اگرچه این هنر به رفوگری فرش شهرت یافته اما، در واقع همان هنر بافندگی فرش است. البته کمی حرفه ای تر؛ چرا که قرار است، فرش های آسیب دیده مثل روز اول شان شوند.

رفوگری فرش در مشهد
رفوگری فرش در مشهد

قسمت هایی از فرش که آسیب هایی مثل سوختگی، پارگی، کهنگی و پوسیدگی دیده اند. توسط رفوگری فرش تعمیر می شوند. به این شکل که در ابتدایی ترین سطح، تار و پودی متناسب با فرش انتخاب می شود. سپس قسمت های آسیب دیده مثل روز اول بافته می شوند. تا هیچ اثری از آسیب دیدگی بر جای نماند.

خرابی ریشه فرش

ریشه های فرش تنها برای زیبایی آن بافته نشده اند، بلکه وظیفه استحکام بخشی و دوام فرش را نیز بر عهده دارند. از آنجایی که بر اثر گذر زمان امکان دارد، ریشه فرش ها از بین بروند یا آنکه پوسیده شوند. نیاز جامعه به ریشه بافی فرش همواره احساس شده است. در بخش خدمات تعمیر فرش در مجموعه قالیشویی آستان، متخصصانی مشغول به کارند که هر نوع خرابی مربوط به ریشه ها را به بهترین شکل رفع و تعمیر می کنند.

فرایند ریشه بافی توسط نخ های متناسب و مقاوم صورت می گیرد و زیبایی را دوباره به فرش های نفیس تان باز می گرداند.

تعمیر سوختگی فرش در مشهد

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که برای فرش ها رخ می دهد، سوختگی بر اثر تماس با اجسام داغ است. بسیار پیش آمده که با قرار گرفتن ظرف داغ غذا یا چسبیدن اتو به فرش، قسمتی از آن آسیب دیده یا رنگش تغییر کرده است. متد به کار رفته در قالیشویی آستان مشهد می تواند، هرگونه آثار سوختگی های سطحی و عمیق را از بین ببرد و جانی دوباره به فرش های سوخته بخشد.

اگر سوختگی عمیق باشد و نیاز به رفو یا بافت دوباره فرش باشد. این کار به بهترین شکل انجام خواهد شد.

خدمات تعمیر فرش در مشهد
خدمات تعمیر فرش در مشهد

تعمیر پوسیدگی فرش در مشهد

پوسیدگی قسمتی از فرش می تواند زنگ خطری برای پایان عمر فرش تلقی شود! بر اثر کهنگی، رطوبت، بید زدگی یا ماندن شوینده های شیمیایی در تار و پود فرش، ممکن است پوسیدگی روی دهد. هر زمان متوجه چنین شرایطی شدید. بهترین کار این است که فرش پوسیده را به قالیشویی آستان بسپارید. تا با روش های اصولی محل پوسیدگی را ترمیم کند و از گسترش آن جلوگیری بعمل آید. در غیر این صورت باید منتظر گسترش پوسیدگی باشید.

تعمیر پارگی فرش در مشهد

فرش های ایرانی ماشینی و دستباف بسیار مستحکم هستند و به سادگی پاره نمی شوند. اما حوادث گوناگون می توانند فرش های زیبایتان را در قسمت هایی دچار پارگی کنند. خصوصا اگر فرش عمر زیادی داشته باشد و الیافش در گذر زمان مقاومت خود را از دست داده باشند.

مراجعه برای رفع پارگی از پر مخاطب ترین خدماتی است، که مراکز تعمیر فرش در مشهد با آن روبرو هستند. برای رفع پارگی از ابزار خاصی استفاده می شود. تا ضمن رفع پارگی، طرح و نقشه فرش نیز برهم نریزد.

خدمات رنگبرداری از فرش در مشهد

فرش های هزار رنگ ایرانی با اینکه هر قسمتش رنگی دارد، اما اگر مقداری رنگ روی آن بریزد به کلی زیبایی خود را از دست خواهند داد. رنگ های در و پنجره، رنگ دیوار، جوهر یا هر رنگ دیگری که روی فرش بریزد. اگر به روش اصولی رفع نشود، می تواند همه زیبایی فرش را از آن بگیرد.

مجموعه قالیشویی آستان در هر زمانی آمادگی از بین بردن هر نوع رنگی را از فرش های شهروندان مشهدی دارد.

رنگبرداری از فرش
رنگبرداری از فرش

لکه برداری از فرش در مشهد

لکه های خون، ،شربت، چایی، به طور کلی نوشیدنی ها و مواد غذایی گاهی آنقدر عمیق هستند. که با روش های خانگی از بین نمی روند. از آنجایی که وجود چنین لکه هایی زیبایی فرش را از بین می برد. خدمات تخصصی لکه برداری از دیگر خدماتی است، که قالیشویی آستان در بخش خدمات جانبی فرش در نظر گرفته است.

هر لکه برای از بین رفتن نیاز به شوینده خاص خود دارد. عمل لکه برداری بسیار حساس و با دقت بالایی بایستی انجام شود، که به طرح و نقشه فرش آسیبی نرسد.

ترمیم رنگ و طرح فرش در مشهد

فرش هایی که بنا به هر دلیلی رنگ و طرح شان دچار مشکل شده، نیز تعمیرات خاص خود را دارند. ترمیم رنگ از دیگر خدماتی است که در مجموعه قالیشویی آستان ارائه می شود.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر فرش در مشهد می توانید، با مجموعه قالیشویی آستان تماس بگیرید. یا اینکه از طریق سایت به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

در بخش تعمیرات فرش این مجموعه از ماهرترین نیروی انسانی و تجهیزات به روز استفاده شده. تا ضمن ارائه خدماتی بی نقص رضایت مشتری جلب و خدمتی به صنعت فرش ایران شده باشد.

در صورتی که سوال یا پیشنهادی در مورد خدمات تعمیر فرش دارید، می توانید در بخش دیدگاه ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email