AstanCarpet

شستشوی فرش دستی در مشهد با بهترین کیفیت

شستشوی فرش دستی در مشهد با بهترین کیفیت

بهترین شیوه شستشوی فرش دستی در مشهد

یکی از نکاتی که می‌تواند برای هر خانم خانه‌دار مهم باشد، انتخاب فرش دستی است. مراقبت و تمیزی فرش با توجه به جنس آن بسیار مهم است و این امر با وجود مشغله‌های کاری برای بسیاری از خانواده‌ها ممکن نیست. شرکت قالی‌شویی آستان با شستشوی فرش دستی در مشهد این کار را آسان نموده است.

فرش دستی شاهکار ایرانی

فرش دستی یکی از هنرهای ماندگار و اصیل ایرانی است که قدمت دیرینه داشته و از قدیم‌الایام تا به امروز به عنوان مهم‌ترین شاخه‌ی هنر این سرزمین نام برده می‌شود. به‌طوری که یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی برای کشورمان به شمار می‌آید.

این هنر نه‌تنها در ایران، بلکه در نقاط مختلف جهان، مشتریان و مخاطبان خاص خود را دارد. چرا که تاروپود آن حاصل دستان توانمند مردان و زنانی است که با عشق و علاقه‌ای وصف نا‌شدنی تن به کار می‌دهند. همین مسئله، فرش دستی ایرانی را به سمبل هنرهای دستی در جهان تبدیل کرده است.

تفاوت فرش ماشینی با فرش دستی (دستباف)

شستشوی فرش دستی در مشهد به روش نوین

دنیای فرش را می‌توان به سرزمین طرح‌ها و شگفتی‌ها تشبیه کرد که در آن برای هر سلیقه و خواسته‌ای، طرحی خاص وجود دارد و می‌تواند خواسته هر سخت پسندی را برآورده کند. دو نوع فرش دستباف و ماشینی وجود دارد و به جرئت می‌توان گفت که فرش دستی جایگاه بالاتری نسبت به سایر فرش‌ها دارد. باید توجه داشت که قیمت شستشوی فرش دستباف و ماشینی متفاوت است.

  • فرش دستی: اکثر کشور‌ها با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح خود، سعی دارند تا با انجام صادرات کالاهای غیر‌نفتی به‌جای صادرات نفت، رتبه و جایگاه اقتصادی خود را ارتقا بخشند. کشورمان ایران نیز با برنامه‌ریزی در زمینه صادرات فرش‌های باکیفیت دستی، سعی در بهبود وضعیت اقتصادی خود دارد.

طرح فرش دستی ایرانی، نمونه بارز هماهنگی و ذوق هنرمندان این حوزه است. استفاده از نخ و پشم با کیفیت و دقت و ظرافت در بافت آن، همگی سبب شده است که این محصول، عنوان بهترین و اقتصادی‌ترین کالای غیر‌نفتی را به خود اختصاص دهد.

  • فرش ماشینی: با پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، جایگاه ویژه­ای را به خود اختصاص داده‌اند. فرش دستباف که با ماشین‌های تمام اتوماتیک و مواد ارزان و به صرفه تهیه می‌شود، مخاطبان خاص خود را داشته و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌ است.

دقت و ظرافت ماشین‌آلات در کار، به طوری‌که می‌تواند تصاویر و نقوش دقیق طراحی کند و فرشی بدون نقص را بسازد، از مزایای فرش‌های ماشینی است.

طریقه شستن فرش دستی

شستشوی فرش دستی در مشهد به بهترین طریق

شستشوی فرش دستباف در منزل

برای بسیاری از خانواده‌ها تابستان بهترین فرصت برای نظافت منزل علی‌الخصوص شستشوی فرش است. شستشوی انواع فرش نیاز به تجربه و دانش خاص دارد. به عنوان نمونه برای فرش‌های ماشینی باید از پودر و مایع مخصوص استفاده شود و برای فرش‌های دستباف نیز این نکته حائز اهمیت بوده و دقت بالاتری را می‌طلبد. چرا که این نوع از فرش‌ها با توجه به ظرافت و بافتی که دارند، بسیار حساس اند.

نکات مهم در شستشوی فرش

  • تمیز کردن فرش از هرگونه گردوغبار و خاک موجود بر روی آن،برای شستشوی فرش دستی در مشهد بسیار ضروری است. این کار می‌تواند با جارو کردن و یا تکان دادن فرش صورت گیرد.
  • تعیین و فهمیدن این نکته که قدرت ثبات رنگ در فرش دستی شما چقدر است، بسیار مهم می­باشد. بدین مفهوم که آیا رنگ فرش ثابت است و یا اینکه رنگ پس می‌دهد. فهمیدن این موضوع کار آسانی است و با استفاده از پارچه روشن و خیس امکان‌پذیر است. شما می‌توانید پارچه را بر روی فرش کشیده تا ثبات یا عدم ثبات رنگ فرش مشخص شود.
  • فرش‌های دستی با توجه به نرمی و لطافت خود، نباید در معرض رطوبت و آب زیاد قرار گیرند. به همین دلیل، در حین عملیات شستشو، باید فرش را در مسیر شیب‌دار قرار داد تا مسیر برای خروج آب هموار باشد.
  • استفاده از آب ولرم می‌تواند به شستشوی بهتر فرش کمک کند چرا که هم آب سرد و هم آب داغ باعث آسیب به بافت فرش می‌شود.
  • استفاده بجا و مناسب از مواد شوینده، تأثیر زیادی در کیفیت شستشو دارد. استفاده از پودر دستی، شامپو فرش و همچنین مایع ظرف‌شویی می‌تواند مفید باشد.
  • به هیچ عنوان بعد از اتمام شستشو، نسبت به جابجایی فرش اقدام نکنید؛ چرا که ممکن است در صورت رنگ دهی قسمتی از فرش، سایر قسمت‌ها نیز درگیر شوند.
  • نور مستقیم خورشید می‌تواند به بافت فرش آسیب وارد نماید، به همین دلیل باید فرش را در فضایی باز و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • مهم‌ترین نکته این است که بگذارید فرش به‌صورت طبیعی و نه با استفاده از دستگاه‌های حرارتی و گرم‌کننده خشک شود.

شستشوی فرش دستی به بهترین صورت

شستشوی فرش دستی در مشهد با کیفیت بالا

نبود وقت آزاد و تراکم کارهای روزانه و بسیاری از مسائل دیگر، موجب شده است که زمانی برای شستشوی فرش دستی باقی نماند. با توجه به شکل و معماری فرش‌های دستی، استفاده از یک شرکت مجرب و ماهر برای شستشوی این نوع فرش‌، امری ضروری است.

قالی‌شویی آستان مشهد

شستشوی فرش دستی در مشهد را می‌توانید به شرکت قالی‌شویی آستان مشهد بسپارید. چرا که این شرکت بهترین شرکت قالی‌شویی و همچنین باتجربه‌ترین آن‌ها با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان است. این قالی‌شویی، عضو درجه یک اتحادیه قالی‌شویی مشهد می‌باشد. در ادامه با ویژگی‌های بارز این شرکت آشنا خواهیم شد.

  • داشتن پرسنل مجرب و کارآزموده
  • استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و مدرن که می‌تواند کار شستشوی فرش دستی در مشهد و حومه را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام دهد.
  • ارائه ضمانت انجام کار؛ بدین معنی که انجام دقیق و کامل کار شستشوی فرش بدون رسیدن کمترین آسیبی به فرش، از جمله کارهای این شرکت بوده که در کمتر شرکتی نمود پیدا می‌کند.
  • سرویس دهی به نقاط مختلف در شهرستان مشهد که می‌تواند خیالتان را از بابت حمل و انتقال فرش‌ها راحت کند.

نتیجه گیری

وجود شرکت‌های مختلف در زمینه شستشوی فرش دستی در مشهد و انتخاب شرکتی که بتواند با کمترین هزینه، بهترین کیفیت و کارایی را از خود نشان دهد، کاری مشکل است. انتخاب شرکت قالی‌شویی آستان می‌تواند بهترین گزینه برای این‌کار باشد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email