AstanCarpet

شستشوی مکانیزه فرش در مشهد | چرا و چگونه؟

شستشوی مکانیزه فرش در مشهد | چرا و چگونه؟

شستشوی مکانیزه فرش در مشهد

فرش به عنوان نمادی از ایران و جزء جدایی ناپذیر خانه‌های ایرانی است. شستن فرش همیشه یکی از مشکلات خانم‌های خانه‌دار بوده‌است. مخصوصا برای ایرانیان که از دیرباز علاقه زیادی به تمیزی داشته‌اند. در قدیم شستن فرش کار خسته کننده و وقت‌گیری بود. مشهد یکی از شهرهای بزرگی است که روزانه هزاران نفر برای شستشوی فرش خود اقدام می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان شستشوی مکانیزه فرش در مشهد و همه تقریبا شهرهای ایران به وجود آمده‌است. از این رو فرش‌ها می‌توانند در تمام طول سال تمیز و پاکیزه باشند.

امروزه شستشوی فرش تنها متعلق به روزهای آخر سال نیست. اما یک قالیشویی مکانیزه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ شستشوی مکانیزه بهتر است یا شستشوی دستی؟ جواب همه این سوالات را در این مقاله خواهید یافت.

مراحل قالیشویی مکانیزه

مراحل شستشوی مانیزه فرش در مشهد

شروع فعالیت قالیشویی‌های صنعتی در ایران مربوط به اوایل دهه چهل شمسی است. این قالیشویی ها در ابتدا تنها محدود به حیاط خانه‌ها بود و کارگاهای شستشوی آنان نیز بدون هیچ امکانات خاصی به شستشوی قالی مشغول بود. امروزه دستگاه‌های قالی شویی تمام اتوماتیک جای شستشو به روش‌های سنتی را گرفته‌است. دستگاه‌های مکانیزه قالیشویی سریع‌تر است و هزینه کمتری نیز به دنبال دارد. امکانات این دستگاه‌ها شامل غبارگیری، شستشو و خشک کردن است. مراحل شستشوی قالی به صورت مکانیزه به شکل زیر است.

  • غبارگیری اولیه
  • غبارگیری به صورت پیشرفته
  • غبارگیری با دستگاه فوق قوی مکنده
  • غبارگیری به وسیله دستگاه‌های نانو تکنولوژی
  • شستشوی تمام اتوماتیک
  • خشک‌ کن صنعتی یا گرمخانه‌ای
  • کنترل کیفیت
  • رفوگری فرش و لکه‌گیری

شستشوی فرش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تاثیرات آن در تمام قسمت‌های زندگی ما نمایان است. فرش نیز از این قاعده مستثنی نیست. با پیشرفت تکنولوژی مواد اولیه ساخت فرش‌ها، کیفیت آن و به طبع نوع شستشوی آن نیز دگرگون شده‌است. در قدیم شستشوی فرش بیشتر با پارو و پودر لباس شویی و حتی شامپو فرش بود. باتوجه به معایب استفاده از شامپو فرش، این روش امروزه منسوخ شده‌است و جای خود را به دستگاه‌های مکانیزه داده ‌است. برای شستشوی مکانیزه فرش در مشهد نیز نیاز به یک قالیشویی خوب است که علاوه بر دستگاه‌های تمام اتوماتیک و مکانیزه، نیروهای انسانی حرفه‌ای و ماهری را نیز در کنار خود داشته‌باشد.

شستشوی مکانیزه در قالیشویی آستان بر اساس تجربه فرش‌شویان ماهر این قالیشویی انجام می‌گیرد. فرش مسلما یکی از ارزشمند‌ترین اجزای خانه ماست. بنابراین ما نیاز داریم تا با شستشویی ایمن ظاهر و کیفیت فرش ما حفظ شود.

چه مواردی باید در شستشوی مکانیزه فرش در مشهد رعایت شود؟

چه مواردی باید در شستشوی مکانیزه فرش در مشهد رعایت شود؟

ممکن است شستشوی اولیه در یک قالیشویی باب میل شما باشد، اما پس از مدتی رنگ فرش کدر شود و بافت آن آسیب ببینید. بنابراین همیشه باید از قالیشویی‌های معتبر و باتجربه استفاده کنید. در قالیشویی‌هایی مانند قالیشویی آستان برای شستشوی مکانیزه فرش در مشهد، بنا بر تشخیص کارشناس متخصص بهترین مدل شستشو انتخاب می‌شود. در صورت لزوم با توجه به بافت تاروپود فرش گاهی لازم است تا عملیات خاصی قبل از شستشوی فرش صورت گیرد.

فراموش نکنید، یک قالیشویی معتبر و خوب علاوه بر تاروپود فرش به تمیزی ریشه آن نیز اهمیت خاصی می‌دهد. میزان استفاده از مواد شوینده و دستگاه‌های مکانیزه نیز با توجه به نظر مسئول قالیشویی و تجربه او تعیین خواهد شد. در قالیشویی آستان نیز تیم باتجربه در کنار دستگاه‌های مکانیزه فرش شما را در بهترین کیفیت ممکن شستشو خواهد کرد. فراموش نکنید دستگاه آبگیری یکی از دستگاه‌های شستشوی مکانیزه است که امروزه اهمیت آن بسیار قابل توجه است. با آبگیری درست فرش علاوه بر خشک شدن سریع آن خبری از بوی بد فرش شسته شده و زردی ریشه‌های آن نیست.

معایب قالیشویی سنتی

معایب قالیشویی سنتی | شستشوی مکانیزه فرش در مشهد

مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران، جمعیت زیادی را در خود جای داده‌است. با گسترش یک شهر و افزایش مشغله زندگی شهری همه افراد یک شهر نیاز دارند، تا با استفاده از فناوری روز کارهای روزمره‌شان آسان‌تر شود. خانم‌های خانه‌دار مشهد نیز از این قائله مستثنی نیستند. با توجه به اهمیت پاکیزگی در جوار امام هشتم شیعیان، شستن به موقع فرش در مشهد یک معقوله بسیار مهم است. حال آنکه بسیاری از قالیشویی‌های مشهد هنوز هم به روش سنتی فرش‌ها را می‌شویند. شستشوی فرش به این روش مضرات بسیاری دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • آسیب به بافت فرش به علت شستشوی غیر استاندار
  • عدم پاک شدن لک‌های فرش
  • زرد شدن ریشه‌های فرش
  • بوگرفتن فرش به علت خشک شدن غیر اصولی
  • ایجاد پوسیدگی در دراز مدت
  • از بین رفتن رنگ فرش به علت استفاده از مواد شوینده غیراصولی

در این میان قالیشویی‌های مکانیزه علاوه بر شستشوی اصولی، در صورت لزوم از نیروی انسانی نیز بهره می‌برند. با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه شستشو و خشک کردن فرش بهترین گزینه برای شستشوی مکانیزه فرش در مشهد هستند.

تاریخچه فرش

از نظر پژوهشگران ترکستان، ایران و قفقاز جز اولین کشورهایی است که ساخت و استفاده از فرش در آن رواج یافته‌است. قدیمی‌ترین قالی پرزدار شناخته شده در جهان قالی پازیریک نام دارد که در سال 1949 میلادی در منطقه آلتای سیبری در یک قبر سلطنتی در دره پازیریک کشف شده‌است. نقوش ایرانی روی این فرش به خوبی نشانگر اصالت آن است. پس از آشنایی اروپاییان با فرش نیز از آن به عنوان یک اثر هنری استقبال شد و روی دیوارها و زمین خانه‌های آنان را پوشاند.

نتیجه‌گیری

برای شستشوی مکانیزه فرش در مشهد ، قالیشویی آستان با دستگاه‌های اتوماتیک و تمام اتوماتیک روش‌های سنتی را پشت سر خود نهاده‌‍است. کارکنان این مرکز با سال‌ها تجربه، سالم بودن و تمیزی فرش شما را پس از شستشو تضمین خواهند کرد. با شستشوی مکانیزه فرش در مشهد خیال خود را از بابت تمیزی و کیفیت شستشو راحت کنید. علاوه بر این با توجه به کوتاه شدن زمان شستشو قادر خواهید بود هرزمان که اراده کردید در کوتاه‌ترین زمان فرش‌های تمیزتری داشته‌باشید. علاوه بر این با عدم آسیب رسانی به بافت فرش، زمان بیشتری فرش‌های شما سالم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email