AstanCarpet

مراحل انتخاب قالیشویی ارزان در مشهد

مراحل انتخاب قالیشویی ارزان در مشهد

قالیشویی ارزان در مشهد

صنایع و هنر‌‌‌ها هر روز در حال پیشرفت هستند. صنعت بزرگ معماری نیز از این قافله جا نمانده و هر روز در حال پیشرفت و جلو رفتن است. با پیشرفت صنعت معماری، خانه‌های آپارتمانی، کمبود آب، کمبود زمان، کمبود مکان فضا و… باعث شده تا دیگر زمان کافی برای کار‌های خانه و دیگر کارها باقی نماند.با توجه به موارد بالا باید گفت شستن فرش و قالی در منزل سخت تر از گذشته شده است. با توجه به اینکه فرش‌ها نیاز دارند دو بار در سال شسته شوند، نیاز است فکری در این باره شود. بهترین راه استفاده از مراکز قالیشویی ارزان در مشهد است.

مراحل انتخاب یک قالیشویی ارزان در مشهد

اولین کاری که باید در انتخاب قالیشویی ارزان در مشهد انجام دهید این است که ببینید منزل شما زیر پوشش قالیشویی مورد نظر هست یا خیر. برای مثال قالیشویی که در شهر مشهد فعالیت می‌کند، نمی‌تواند فرش‌های شما که در خوزستان هستید را بشوید! بنابراین ابتدا باید از خدمات دهی قالیشویی به منطقه خود مطمئن شوید.

جلب اعتماد، مهم ترین فاکتور

مهم‌ترین المان که باید در انتخاب قالیشویی مد نظر قرار گیرد، اعتماد به آن است. با وجود تفاوت فرش‌ها و قالی ها، همچنان هردو، اجناس گران قیمتی هستند. چشم سارقان بسیاری به آنهاست. بسیاری از آنها تلاش می‌کنند با لباس قالیشویی به منزل شما بیایند و بی دردسر فرش‌ها را بدزدند. شما می‌توانید با انتخاب یک قالیشویی خوب در مشهد ، از سرقت آنان جلوگیری کنید.

سنجش کیفیت در قالیشویی ارزان در مشهد

حال زمان سنجش کیفیت است. برای این کار بهتر است به محل شست و شوی قالی سری بزنید. بسیاری از قالیشویی‌ها این اجازه را به شما نمی‌دهند اما نگران نباشید! راه‌های دیگری هم برای اطمینان از کیفیت قالیشویی وجود دارد. شما میتوانید به سراغ مشتریان و نظرات آنان بروید. مشتریان معمولا بهترین راه برای سنجش کیفیت هستند. البته در بسیاری از موارد قالیشویی‌ها سعی می‌کنند با کیفیت خوب مشتری جذب کنند. این کار شما را راحت تر می‌کند.

تحقیق قیمت در قالیشویی ارزان در مشهد

قدم بعدی که باید بردارید تحقیق درباره قیمت است. برای انتخاب یک قالیشویی ارزان در مشهد یا حتی دیگر شهرهای ایران، باید دقت بسیاری به خرج دهید زیرا بسیاری از قالیشویی‌ها قیمت شست و شو را بسیار بیشتر از آنچه که باید باشد به شما ارائه می‌کنند. به قول معروف باید گفت کیفیت را ارزان باید خرید! شما با گشتن و تحقیق می‌توانید یک قالیشویی ارزان در مشهد یا  در جای‌جای ایران پیدا کنید. لازم به ذکر است که قیمت شستشوی فرش ماشینی و دستباف متفاوت است

حمل فرش از منزل تا قالیشویی

مرحله بعد به عهده شرکتی است که شست و شوی قالی را به عهده آنهاگذاشته‌اید. آنها باید یک ماشین حمل فرش به منزل شما ارسال کنند. دقت داشته باشید که ماشینی که فرش‌ها را به آن واگذار می‌کنید حتماً باید دارای آرم یا لوگو شرکت و نام آن باشد. همچنین ساعتی که به منزل‌تان می‌آید باید دقیقاً همان زمانی باشد که در قراردادتان ذکر شده است.

شست و شو خود مرحله‌ای است که می‌توان حرف‌های زیادی درباره آن زد. بیشتر قالیشویی‌های شهر مشهد خدمات یکسانی ارائه می‌دهند زیرا از روش‌های یکسانی برای شست و شو استفاده می‌کنند. هنر شما انتخاب قالیشویی ارزان در مشهد است که خدمات مناسبی را هم ارائه دهد.

مراحل شست و شو در قالیشویی ارزان در مشهد

گردگیری فرش

در این مرحله که بازهم به شکل کاملاً مکانیزه انجام می‌شود، با استفاده از دستگاه‌های مختلف و مخصوص شست و شو، اقدام به گردگیری فرش می‌کنند. البته بسیاری از قالیشویی‌ها این مرحله را ندارند. این مرحله توسط قالیشویی آستان انجام می‌شود. با انجام این مرحله فرش راحت‌تر شست و شو شده به آب کمتری نیز نیاز پیدا می‌کند.

دسته بندی فرش ها

در این مرحله فرش‌ها را با توجه به دستباف یا ماشینی بودن دسته بندی می‌کنند. در هر کدام از این دسته‌ها نیز بازهم بر اساس جنس و رنگ آنها را دسته بندی می‌کنند. این کار توسط کارشناسان فرش انجام می‌گیرد و باعث می‌شود تا کیفیت شست و شو حفظ شود. بسیاری از قالیشویی‌های گران قیمت هم این مرحله را انجام نمی‌دهند یا گذرا از آن رد می‌شوند. قالیشویی آستان با قیمت ارزان این کار را نیز برای تان انجام می‌دهد.

آبگیری

در این مرحله فرش‌ها را داخل محفظه‌ای قرار می‌دهند تا خشک شود. این کار بیشتر در فصل زمستان انجام می‌شود تا زمان کمتری صرف شود. سازوکار این دستگاه، گریز از مرکز می‌باشد.

خشک کردن

بعد از آبگیری هنوز هم فرش کمی نم دارد. در فصل‌های گرم سال این کار با استفاده از نور خورشید انجام می‌شود اما در فصول سرد سال از خشک کن‌های گازی استفاده می‌کنند.

بسته بندی و ارسال

مرحله آخر کار قالیشویی است. در این مرحله فرش‌ها بازهم باید از یک فیلتر کیفیت عبور کنند. بعد از فیلتر نوبت به هماهنگی می‌رسد. بعد از انجام تمام این مراحل فردی با شما تماس می‌گیرد و زمان تحویل را با شما هماهنگ می‌کند. در آخر هم فرش به منزل‌تان برمی‌گردد.

مرحله بعدی بازگشت فرش به منزل شماست که بعد از چند روز انجام می‌شود. در این مرحله شما باید سرامیک‌ها یا فرشینه زیر فرش را تمیز کنید تا زمانی که فرش رسید بلافاصله آن را پهن کنید. بسیاری از قالیشویی‌های مشهد قالی را تا دم در خانه شما حمل می‌کنند. به این معنی که اگر در طبقه سی ام یک برج زندگی می‌کنید، قالیشویی فرش را تا طبقه سی ام  بالا می‌آورد. بسیاری ازقالیشویی‌ها هم هستند که قالی را دم در ساختمان تحویل می‌دهند.

هنوز کار شما در این مرحله به پایان نرسیده است! برای کمک به دیگر افرادی که به این قالیشویی مراجعه می‌کنند، شما می‌توانید نظر خود را ثبت کنید. این کار به قالیشویی کمک می‌کند تا کیفیت کار خود را بهبود بخشد. همچنین به مشتریان دیگر هم کمک می‌کند تا ارزان‌ترین قالیشویی را در کنار با کیفیت‌ترین آنها پیدا کنند. در واقع شما حالا به عنوان یک داور کیفیت کار قالیشویی را ارزیابی می‌کنید.  در صورت خوب بودن کار قالیشویی ارزان در مشهد شما می‌توانید به عنوان تبلیغ برای آنها عمل کنید.

3 پاسخ

    1. دقیقا همینطوره!
      البته لزوما نباید همه چیز گران قیمت باشه، قیمت منصفانه و واقعی بهترین حالته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درصورتی که درخواست حذف یا ویرایش دیدگاه خود را دارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید.

این مطلب مفید بود؟ برای دوستانتان هم بفرستید!
Telegram
WhatsApp
Twitter
Email